Verkoopprijs: VERKOCHT als Youngtimer ook zakelijk interessant
Carrosserie: Cabrio
Kilometerstand: 85.698 km
Bouwjaar: 10-2005
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Brandstof: Benzine
Kleur: Rood metallic
Uitrusting: Bose, Xenon, Stoelverwarming, handgeschakeld 6 versnellingen, garantie in overleg
English text below / Deutscher Text unten
De Mazda MX-5 is al sinds 1989 (!) een van de leukste betaalbare sportauto's. Een lichte auto, die geen enorm vermogen nodig heeft om een enorme rijbeleving te garanderen.
Onze Mazda MX-5 NC is van de 3de generatie: Een vernieuwd model waarin de lijnen van de vorige modellen nog steeds herkenbaar zijn. De carrosserie werd wat ronder door de uitgeklopte wielkasten en het interieur werd gemoderniseerd.
Dit metallic rode exemplaar is een gelimiteerde uitgave, de 3rd Generation Limited. Deze duurste uitvoering van de MX-5 in 2005, heeft onder andere xenon, automatische airco, mistlampen, lederen bekleding, Bose geluidsinstallatie. Maar het meeste plezier biedt in deze MX-5 de 2.0 liter motor met 6 versnellingen. De 160 pk's hebben geen enkele moeite met een lichtgewicht van iets meer dan 1000 kg.
De rood metallic kleur van deze auto is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's.
Zowel de eerste Duitse eigenaar (tot 2015) als de latere Nederlandse eigenaar hebben de auto gekoesterd. Zie ook de detail foto's van het interieur en de motor. Geen smetje te bekennen! Ook op het onderhoud is niet bezuinigd, zo heeft de laatste eigenaar de auto van een RVS uitlaat voorzien. Het laatste onderhoud dateert van juni 2020. Kortom, de auto staat helemaal klaar voor de volgende liefhebber.
De Mazda is een Youngtimer (ouder dan 15 jaar) en zakelijk te rijden met een minimale bijtelling.
The Mazda MX-5 has been one of the best affordable sports cars since 1989 (!). A light car that doesn't need enormous power to guarantee an enormous driving experience.
Our Mazda MX-5 NC is of the 3rd generation: A renewed model in which the lines of the previous models are still recognizable. The body became a bit rounder due to the knocked out wheel arches and the interior was modernized.
This metallic red specimen is a limited edition, the 3rd Generation Limited. This most expensive version of the MX-5 in 2005, includes xenon, automatic air conditioning, fog lights, leather upholstery, Bose sound system. But the most fun in this MX-5 is the 2.0 liter 6-speed engine. The 160 hp's have no problem with a light weight of just over 1000 kg.
The red metallic color of this car is in reality even more beautiful than in the pictures.
Both the first German owner (until 2015) and the later Dutch owner cherished the car. See also the detail photos of the interior and engine. No blemish to be seen! Also the maintenance has not been cut back, so the last owner provided the car with a stainless steel exhaust. The last maintenance dates from June 2020. In short, the car is ready for the next enthusiast.
Der Mazda MX-5 ist seit 1989 (!) einer der besten bezahlbaren Sportwagen. Ein leichtes Auto, das keine enorme Leistung benötigt, um ein enormes Fahrerlebnis zu garantieren.
Unser Mazda MX-5 NC gehört zur 3. Generation: Ein erneuertes Modell, in dem die Linien der Vorgängermodelle noch erkennbar sind. Die Karosserie wurde durch die ausgeschlagenen Radkästen etwas runder und der Innenraum wurde modernisiert.
Bei diesem metallic-roten Modell handelt es sich um eine limitierte Auflage, die 3rd Generation Limited. Diese teuerste Version des MX-5 aus dem Jahr 2005 umfasst Xenon, automatische Klimaanlage, Nebelscheinwerfer, Lederpolsterung, Bose-Soundsystem. Aber der größte Spaß in diesem MX-5 ist der 2,0-Liter-6-Gang-Motor. Die 160 PS haben kein Problem mit einem geringen Gewicht von knapp über 1000 kg.
Die rote Metallfarbe dieses Autos ist in Wirklichkeit noch schöner als auf den Bildern.
Sowohl der erste deutsche Besitzer (bis 2015) als auch der spätere niederländische Besitzer schätzten das Auto. Siehe auch die Detailfotos des Interieurs und des Motors. Kein Makel zu sehen! Auch die Wartung wurde nicht gekürzt, der letzte Besitzer hat den Wagen mit einem Edelstahlauspuff ausgestattet. Die letzte Wartung datiert vom Juni 2020. Kurz gesagt, das Auto ist bereit für den nächsten Enthusiasten.
Carrosserie: Cabrio
Kilometerstand: 85.698 km
Bouwjaar: 10-2005
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Brandstof: Benzine
Kleur: Rood metallic
Uitrusting: Bose, Xenon, Stoelverwarming, handgeschakeld 6 versnellingen, garantie in overleg
English text below / Deutscher Text unten
De Mazda MX-5 is al sinds 1989 (!) een van de leukste betaalbare sportauto's. Een lichte auto, die geen enorm vermogen nodig heeft om een enorme rijbeleving te garanderen.
Onze Mazda MX-5 NC is van de 3de generatie: Een vernieuwd model waarin de lijnen van de vorige modellen nog steeds herkenbaar zijn. De carrosserie werd wat ronder door de uitgeklopte wielkasten en het interieur werd gemoderniseerd.
Dit metallic rode exemplaar is een gelimiteerde uitgave, de 3rd Generation Limited. Deze duurste uitvoering van de MX-5 in 2005, heeft onder andere xenon, automatische airco, mistlampen, lederen bekleding, Bose geluidsinstallatie. Maar het meeste plezier biedt in deze MX-5 de 2.0 liter motor met 6 versnellingen. De 160 pk's hebben geen enkele moeite met een lichtgewicht van iets meer dan 1000 kg.
De rood metallic kleur van deze auto is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's.
Zowel de eerste Duitse eigenaar (tot 2015) als de latere Nederlandse eigenaar hebben de auto gekoesterd. Zie ook de detail foto's van het interieur en de motor. Geen smetje te bekennen! Ook op het onderhoud is niet bezuinigd, zo heeft de laatste eigenaar de auto van een RVS uitlaat voorzien. Het laatste onderhoud dateert van juni 2020. Kortom, de auto staat helemaal klaar voor de volgende liefhebber.
De Mazda is een Youngtimer (ouder dan 15 jaar) en zakelijk te rijden met een minimale bijtelling.
The Mazda MX-5 has been one of the best affordable sports cars since 1989 (!). A light car that doesn't need enormous power to guarantee an enormous driving experience.
Our Mazda MX-5 NC is of the 3rd generation: A renewed model in which the lines of the previous models are still recognizable. The body became a bit rounder due to the knocked out wheel arches and the interior was modernized.
This metallic red specimen is a limited edition, the 3rd Generation Limited. This most expensive version of the MX-5 in 2005, includes xenon, automatic air conditioning, fog lights, leather upholstery, Bose sound system. But the most fun in this MX-5 is the 2.0 liter 6-speed engine. The 160 hp's have no problem with a light weight of just over 1000 kg.
The red metallic color of this car is in reality even more beautiful than in the pictures.
Both the first German owner (until 2015) and the later Dutch owner cherished the car. See also the detail photos of the interior and engine. No blemish to be seen! Also the maintenance has not been cut back, so the last owner provided the car with a stainless steel exhaust. The last maintenance dates from June 2020. In short, the car is ready for the next enthusiast.
Der Mazda MX-5 ist seit 1989 (!) einer der besten bezahlbaren Sportwagen. Ein leichtes Auto, das keine enorme Leistung benötigt, um ein enormes Fahrerlebnis zu garantieren.
Unser Mazda MX-5 NC gehört zur 3. Generation: Ein erneuertes Modell, in dem die Linien der Vorgängermodelle noch erkennbar sind. Die Karosserie wurde durch die ausgeschlagenen Radkästen etwas runder und der Innenraum wurde modernisiert.
Bei diesem metallic-roten Modell handelt es sich um eine limitierte Auflage, die 3rd Generation Limited. Diese teuerste Version des MX-5 aus dem Jahr 2005 umfasst Xenon, automatische Klimaanlage, Nebelscheinwerfer, Lederpolsterung, Bose-Soundsystem. Aber der größte Spaß in diesem MX-5 ist der 2,0-Liter-6-Gang-Motor. Die 160 PS haben kein Problem mit einem geringen Gewicht von knapp über 1000 kg.
Die rote Metallfarbe dieses Autos ist in Wirklichkeit noch schöner als auf den Bildern.
Sowohl der erste deutsche Besitzer (bis 2015) als auch der spätere niederländische Besitzer schätzten das Auto. Siehe auch die Detailfotos des Interieurs und des Motors. Kein Makel zu sehen! Auch die Wartung wurde nicht gekürzt, der letzte Besitzer hat den Wagen mit einem Edelstahlauspuff ausgestattet. Die letzte Wartung datiert vom Juni 2020. Kurz gesagt, das Auto ist bereit für den nächsten Enthusiasten.